Translate

Wednesday, February 6, 2013

Verkstaden del 1:2

Jag har ju glömt att visa bilder från mitt första klara tittskåp (fast jag kom på att jag gjorde faktiskt ett när jag var 10år, så det är ju mitt första, men detta är det första jag gjort som "vuxen")
Detta skåp var en 60års present åt en av min mammas vänner. En snäll man som jag alltid gillat, så det var kul att få göra nått särskilt till honom på födelsedagen. Och det var verkligen kul att göra en verkstad, en lätt miljö för tittskåp tyckte jag =)

Lådan är en träkruka från Ikea. Jag målade den invändigt. Av lite träbitar gjorde jag ett bord och i taket sitter ett sugrör med aluminiumfolie på, det ska föreställa nått rör, det brukar ju vara massa rör och grejer i verkstäder =)
Verktygen på väggen har jag gjort i fimolera och målat. På bordet ligger just nu en glödlampa (av självlysande fimo) och en penna (av vanlig fimo) =)
Jag har skrivit ut bilder på lysknappar och uttag som jag sedan limmat direkt på väggen.

Sen gjorde jag en banankartong av kartong, blått papper, och klistermärken från bananer. Sen ritade jag några bananer på sidorna. Jag tyckte det var roligare att göra en egen banankartong än att skriva ut en från nätet.

Lite sågspån och "skit" på golvet måste alla verkstäder ha =) I lådorna med spik o skruv, samlade jag de minsta jag kunde hitta.

Lite målarfärg har det spillts lite här och var också =) Titta bara på den köpta stolen, den är helt kladdig.
På bordet står lite godis i en skål, det är bra att fylla på energin när man arbetar! (skålen är en linsförpackning och godiset har jag gjort i fimo lera)

I sopkorgen ligger ett bananskal som jag gjort i trolldeg och målat och lackat.

På anslagstavlan verkar det vara en hel del på gång, som vanligt =)

Nu börjar det snart bli klart. 
Här har det tillkommit en gubbe, han har somnat på arbetet och spiller fanta på byxorna..
(Jag kommer att göra ett inlägg senare som bara handlar om dockorna.)

Serietidningen på golvet har jag klippt ur ett reklamblad och limmat på vanligt vitt papper.

Här är tittskåpet klart och även huvudpersonen är med. Jag har suddat tavlan på födelsedagsbarnet nu i datorn...


5 comments:

  1. Tack så mycket för att du delar med dig =)

    Jag gillar dina finesser och detaljer, som han som somnat och spillt fanta =) underbart!

    Det är kul när det går att göra det mesta själv också!

    ReplyDelete
  2. Tack! Det var ett jätteroligt skåp att göra!
    Jag är både lite snål, men sen tycker jag det är så roligt att göra det mesta själv med =)

    ReplyDelete
  3. hehe vilket fint tittskåp =)

    ReplyDelete
  4. You have so many great details! It is fantastic!!
    hugs♥,
    Caroline

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you! Its so nice to hear from someone with your skills! I love details and lots of small stuff every where so that its much to look at =)

      Delete

Thanks for reading, I love to read your comments =)
Hannah