Translate

Sunday, February 3, 2013

Katt i korg

Vad detta är?? Jo en katt utan huvud såklart ;)
Jag brukar alltid börja med huvudet på mina figurer, det är ju det roliga och "huvudsaken", men denna gång började jag med kroppen för att få plats i en kattkorg, men jag fick ändå inte riktigt plats...  Korgen är skala 1:12, men mina katter kanske är lite större? Eller brukar kattkorgar vara sådär små? =)
Jag kanske testar att göra en större korg med. Vi får se.

 

Det är lite små detaljer kvar att göra, katten ska få ögon, kudden och botten i korgen ska fixas. Sen ska denna katt få flytta till en ny ägare. Hoppas hon blir nöjd med den =)

4 comments:

  1. Katen ser mycket bra ut. Vill bara se den med ögånen också. Kanske du kan lägga till en flätad garn att katen leker med... :)

    ReplyDelete
  2. vad fin katt! den blev ju jätte bra =) kram /Anna
    annasminiatures.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. Har du virkat korgen? Eller hur är den gjord?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jag har "vävt" den enligt samma metod som vaggan, du kan se här: http://hannahsminiatyrer.blogspot.se/2013/01/tutorial-vagga.html
      Fast denna gjorde jag med två trådar, den första vaggan gjorde jag med bara en.

      Delete

Thanks for reading, I love to read your comments =)
Hannah