Translate

Tuesday, February 12, 2013

Ej klara dockor

Jag har börjat på några dockor, men ingen utom de till verkstaden blev klara. Jag blev nästan lite sugen att fortsätta på denna efter alla snälla kommentarer om mina första dockor =)

Denna blev inte som jag tänkt mig och därför la jag undan den. Läpparna fick en för ljust rosa färg, det måste jag ändra (men jag har inte nån bra läppfärg hemma tror jag..)
Sen behöver hon armar och ben.
Jag har alltså gjorde denna docka i fimolera, målat ögon och läppar och gjort kropp av piprensare och kläder av tyg (såklart). Håret är dockhår som jag limmat fast. Det ser lite stelt ut, jag får öva på att göra finare hår!


Denna är inte heller helt ok enligt mig =)Hon har även hon för ljusa läppar och saknar helt kropp.
Jag fick med lila löshår med nån tidning nån gång, så jag använde det =) Ingen färg jag själv skulle valt, men den var lite kul tyckte jag =)
Jag tycker det är jättesvårt att få till en fin frisyr, alla tips är varmt välkomna =)



3 comments:

  1. Le tue bambole hanno un volto davvero simpatico. La seconda ha dei capelli spettacolari!
    Ciao Faby

    ReplyDelete
  2. Its a wonderful start ;)

    Translucent/ transparent colors will help when making dolls.

    Using thinner or watering it down a bit will make it appear more like a blush. ;)

    ReplyDelete

Thanks for reading, I love to read your comments =)
Hannah