Translate

Tuesday, March 29, 2011

Sommartid

Vad svårt det är att komma på en bra rubrik till varje nytt inlägg =)
Nu har vi sommartid och jag har nog inte riktigt ställt om kroppen på det ännu..

Jag blir som mest sugen på att göra miniatyrer på kvällen/natten, men jag brukar sätta en gräns till 23.00 sen får jag inte göra mer, men jag har ju ändå inte lagt mig ännu, finns ju annat att göra med.. ;)

Igår hittade Anders ett nytt bra "verktyg" åt mig, måste fota det sen. Det är en ballongpinne, längst ut är det en liten kula, den kan bli användbar till leran =)
Sen tog jag en gammal godisklubbpinne och gör runda hål med. (utmärkt till att göra munkar med) Jag gillar billiga verktyg =)

För någon dag sedan gjorde jag japanska dockor, kokeshi, tror jag de heter, väldigt söta och vanligtvis av trä, men jag gjorde mina i lera såklart =) Jag vet inte riktigt vad jag ska ha dem till =) Men jag vill göra fler för att de är så söta =) Jag har som vanligt inte tagit något foto ännu.... Jag ska nog fota lite i morgon, men jag har insett att foton inte riktigt är min avdelning... eller så är det bara att jag inte lärt mig hur man gör på bästa sätt ännu, hälften av mina kort visar sig vara suddiga... men jag har ju en perfekt lärare i Anders, så snart kanske jag kan ta skarpa och fina kort jag med... =)

No comments:

Post a Comment

Thanks for reading, I love to read your comments =)
Hannah