Translate

Thursday, March 3, 2011

Ett tittskåp till mormor (del 8 möblering, slutfinish)

Jag hade gjort en ritning, men den gjorde jag innan jag hittat lådan, så den stämde inte helt sedan. Och på min ritning så var soffan i fokus (i mitten) Det var faktiskt tänkt att jag skulle hinna göra en "mormors-docka" som skulle sitta i soffan och det skulle då bli skåpets mittpunkt, men jag är inte jättebra på att göra verklighetstrogna dockor, mina dockor ser ut som just dockor då tex. Raffa Creazioni (sök på facebook) är helt otrolig och gör människor i miniatyr =) Man kan alltid roa sig med att söka på: OOAK miniature dolls, eller liknande på Google och få fram massa träffar på personer som gör helt galet fina dockor. (OOAK= one of a kind)
Men iaf jag hann inte med någon docka och Anders tyckte att fönstret skulle vara i mitten och inte på sidan och jag började fundera på om det var bättre att ha bokhyllan i mitten än på sidan.. så jag möblerade om lite hit och dit och tillslut så bestämde jag mig för att ha soffan på sidan, vilket jag inte alls hade tänkt mig från början =)

 
Detta var mina två alternativ som jag valde emellan, tillslut valde jag nr 2, och kom nu inte och säg att nr 1 är bättre för allt är fastlimmat och klart ;) (Det är bara två saker som bytt plats om man kollar på bild nr 2 och slutresultatet, ser ni vilka?)



Här är en bild på grejer jag gjort i cernit när jag ännu inte bestämt var allt ska sitta. Där kan ni se ett tyg jag tänkt göra en blus av och ett dockhuvud som aldrig blev mormor, men man vet aldrig, hon kanske flyttar in senare om hon har lust ;) (dvs jag har lust att göra henne)

RESULTATET:
Foto: Anders
Detta är resultatet, när allt är klart =) Men jag har missat att limma fast peruken på hyllan, men det är gjort nu =)

Foton: Anders
Jag la till en korg vid soffan, en köpt korg jag målat i grönt och lagt i små garnnystan jag rullat ihop och limmat och två knappnålar som stickor. Och i bakgrunden ser ni en fiol hänga på väggen. Denna köpte jag på tradera.

Foto: Anders
Foto: Anders
Foto: Anders
Foton: Anders Persson

Det var nog allt, det tog mig ganska precis 3 veckor att göra detta tittskåp, men jag hade gärna haft mer tid för att finslipa på några detaljer, men jag verkar jobba bäst under press, annars blir jag aldrig klar, ingen är perfekt och jag strävar alltid efter perfektion som jag aldrig lyckas uppnå och lägger därför ner många projekt, men när jag "måste" bli klar så blir jag det. Så jag ska försöka "tvinga" mig själv att blir klar med lite fler grejer, för det är väldigt roligt att hålla på och att få se ett resultat i slutet, men det tar en del tid, men tills jag börjar praktisera snart så har jag ju lite tid över att pyssla på.

Hoppas att mormor blev glad och att ni som läst detta tyckte att det varit lika roligt som jag tyckte att det var att dels göra allt och sedan lägga upp det här =)
Hannah

No comments:

Post a Comment

Thanks for reading, I love to read your comments =)
Hannah