Translate

Thursday, March 10, 2011

Baka baka liten... lera....

Jag bakar med lera =) Har gjort det några dagar. Idag har det blivit prydnadsänglar. Dessa gör jag av fimo som jag trycker ner i en mall som jag gjort av Sculpey's Moldmaker super elasticlay. Den är verkligen toppen! Man kan "gjuta" det mesta. Den får med alla detaljer.
Jag hade en jättesöt litenliten prydnadsängel som jag tryckte ner i "mold-leran", sen härdade jag formen i ugnen och sedan kan jag använda den om och om igen =)

Sen har det blivit en tårta. Jag gillar att göra tårtor, det är så enkelt. Först tar jag en rund platta av "sockerkaka" idag blev den lite väl mörk, det jobbigaste är att blanda till rätt färg.
Sen tog jag lite vit grädde, röd sylt mer sockerkaka och mer grädde sen lite grön marsipan. och skar ut en bit. För att få struktur pressade jag tårtbiten mot en bit sandpapper.

Sen försöker jag mig på ännu en paprikastång. Denna gång gör jag den inte rund ;) Så jag hoppas att den blir bättre än den förra.

Tiden bara flyger när jag leker med lera så jag hann inte härda dem i ugnen idag, så det får jag göra i morgon. Jag kanske lägger upp bilder senare på resultatet =)

No comments:

Post a Comment

Thanks for reading, I love to read your comments =)
Hannah