Translate

Tuesday, March 29, 2011

Nytt projekt

Jag har glömt att nämna mitt nya projekt, men som jag sagt tidigare kan mina projekt ta flera år att bli klara, om de ens blir klara.. Detta är något jag drömt om att göra ett tag nu och hoppas komma igång med. Jag har i alla fall hittat en lämplig låda, en väldigt fin låda tycker jag själv =) Jag vet inte hur jag fått den, är nog från mamma eller mormor, jag minns faktiskt inte..


Som ni ser är lådan rätt smutsig och så, men den ska rustas upp en del är det tänkt. men då jag älskar "dekoren" på den ska den få vara kvar och enbart insidan ska göras om.

Min tanke är att för en gångs skull göra något rätt overkligt =) Alltså fantasyinspirerat. Jag älskar Niccycc's alla miniatyrer och har fått mycket inspiration av henne. Hennes drakar är underbara och nyss la hon upp bilder på sin Facebook-sida på en drake och en groda i ett handfat, ord kan inte beskriva hur otroligt söt den var! Tyvärr är hennes verk lite utanför min budget och sen vill jag ju alltid göra mina saker själv, det är ju lite det som är det roliga, så jag ska försöka mig på lite egna saker.
Grodor har jag redan börjat med, jag älskar grodor!!

Mina inspirationskällor till detta tittskåp blir nog; NickyCC, Harry Potter, Merlin och The magic box från min favoritserie Buffy. Alla dessa saker gillar jag verkligen så det känns spännande att fixa till något i denna stil. Jag har redan börjat samla lite saker, som jag ska fota snart. Bla. en jättefin knapp (jag älskar knappar) som ska bli ett marmorbord, en brosch (som gav mig idén till allt detta från början) och en minikista (eller egentligen en pillerburk)

Vi får väl se när jag kommer igång på riktigt.

No comments:

Post a Comment

Thanks for reading, I love to read your comments =)
Hannah