Translate

Thursday, March 3, 2011

Ett tittskåp till mormor (del 6 Bokhyllan)

Bokhyllan och Moraklockan är köpt på Lidl.


Moraklockan har jag inte gjort så mycket med. Utom att jag tog bort nån slags utsmyckning på toppen, jag tyckte inte att den passade in, så Anders hjälpte mig att bända bort den. Sen målade jag bara toppen på den vit, som resten av klockan redan var.

Foto: Anders
Bokhyllan kunde jag gjort så mycket mer med om jag haft tid, ville limma på framsidor på böckerna och måla vissa böcker i andra färger, men jag hann inte. Jag valde att ha ena skåpsluckan öppen och den andra limmade jag fast i stängt läge.

På toppen av skåpet sitter en liten talgoxe, av fimolera och en peruk gjord av fimo (se bild nedan).
På översta hyllan står en Jesusstaty, (efter ett original som står hemma hos mormor)
På mittenhyllan står en elefant av Fimo (den ska symbolisera mormors alla resor till Afrika =) )
På nedersta hyllan är fruktskålen som jag skrev om i förra inlägget och en kamera av fimo och en radio av fimo som fått en "antenn" av en knappnål (denna fick sitta i även när radion härdades i ugnen)
I skåpet ligger en stor flaska, denna har jag skruit ut ur en plastförpackning med ögondroppar.
Och längst ner är det en "uppskruvningsbar" bil av fimo + en liten kattunge på sidan som är köpt på Direct Trade AB och framför ett tåg av Fimo, med målade fönster (hobbyfärg)
 
Foton: Anders

No comments:

Post a Comment

Thanks for reading, I love to read your comments =)
Hannah