Translate

Thursday, March 24, 2011

Paket

Mitt paket med lera har kommit, eller ja, det kom i måndags =) Men har ännu inte hunnit använda leran. Kanske i morgon =)
Jag köpte en del jag behövde för att testa projekten i Angie scarrs underbara bok: Making miniature food and market stalls. Som jag fick i julklapp.
Jag saknade Fimo: champagne, terrakotta och ockra. Dessa använder hon en del. (även en massa translucent (vit/genomskinlig) går åt, jag hade redan sån, men köpte mer av märket sculpey denna gång, ska jämföra den med min nuvarande i fimo)
Fimo kostade 32kr styck och sculpey o premo kostade 15kr styck. Jag brukar alltid ta genvägar och sedan bli missnöjd med resultatet, så denna gång satsade jag på den dyra leran, iaf till hälften... ;) Köpte lite "vanliga" färger i billigare lera. Jag har alltid blandat alla märken och det funkar utmärkt, så jag fortsätter med det.
Köpte som sagt fimos terrakotta, men även sculpeys "lerfärg", de var rätt lika, fimo var lite rödare. Jag tänkte att jag köper de "riktiga" först och jämför med billigare och ser om jag kan få till rätt färg billigare senare. Känns väldigt spännande och se om jag lyckas någorlunda med något av Angies projekt. =)

Köpte även något jag drömt om att testa, flytande fimo och senic water. Det första ska jag använda till glasyr på tårtor tänkte jag och det senare som just vatten, i tex. dammar, glas osv. Ska bli så spännande att testa, jag får se när jag vågar testa det, jag har så höga förväntningar...

En annan sak jag inte vågat testa ännu är silikon, men jag har en hel tub här hemma, var billigare att köpa en stor tub än en liten, så jag slog på stort, men har inte vågat testa den.... Det ska bli grädde tänkte jag, jag har sett en som gjort tårtor med silikon och det var otroligt fina, så jag hoppas att jag ska kunna få till något, någon dag när jag vågar öppna tuben =)

Men nu är det natt igen, men det är ju på natten jag kommer igång och får de bästa idéerna.... men jag ska sova... och förhoppningsvis börja med min nya lera i morgon =)

No comments:

Post a Comment

Thanks for reading, I love to read your comments =)
Hannah