Translate

Friday, November 30, 2012

Fler tidiga verk

Visade bild förut på lite mat till min mon cherie-apa... Här hittade jag även de första sakerna jag gjorde med cernit
Blomma, bulle, lampa
 
Dessa gjorde jag efter att min kusin visat mig cernitlera (jag kan inte minnas året, men det var ganska tidigt 90-tal iaf). Innan dess höll jag på med modellera sen jag var 3år och trolldeg, men jag var lite sur att man inte kunde bevara figurerna på ett bra sätt med dessa leror o blev helt överlycklig över cerniten. Men det var ju rätt dyrt att ha som leklera, så jag fortsatte med de billiga alternativen ett tag till.
 
Dessa är mina första figurer i modellera, som gjordes ca 1990
Det är pappa, mamma, lillebror o jag
Jag torkade mina figurer så gott det gick o lekte med dem i flera år. De finns kvar än idag, men det luktar ganska mycket så de är instängda i en burk hemma hos mamma =)
 
Detta var en dagmamma, hon bjöd på rosa tårta =)
 
Mer tårta (jag har alltid gillat att göra tårta i lera) =) och några gubbar med en cykel
 
Lera är verkligen kul! Jag skulle önska att allt jag tog mig för skulle bli så bra som det är i mitt huvud innan jag börjar ;) Men jag får öva, men jag tycker jag borde vara rätt bra efter så många års övande, men det verkar inte hjälpa... fast böcker som Angie scarrs och liknande ger verkligen bra tips på hur man förbättrar sina lerkreationer.
Nu ska jag sova
Hannah

No comments:

Post a Comment

Thanks for reading, I love to read your comments =)
Hannah