Translate

Sunday, July 22, 2012

Doppresent - grunden

När jag gör tittskåp börjar jag ofta med en möbel som jag sedan utgår ifrån. I detta fall tänkte jag ha antingen en spjälsäng eller ett skötbord. Då jag visste att jag hade ett skötbord någonstans så tänkte jag att jag skulle ta det, men jag kunde inte hitta det. Så då bestämde jag mig för att göra ett.. Det är ju roligast att göra möblerna själv och en spjälsäng kändes lite för avancerat för mig så då började jag med ett skötbord.
Som vanligt så gör jag alltid två av det mesta jag gör (minst) så även skötbordet =) (Jag planerar dessutom att göra ett till dopskåp, till min dotter sen)
Jag kollade upp måtten på skötbord på Ikeas hemsida och delade dessa med 12 (jag jobbar helst med skala 1:12) och ändrade väl nån millimeter hit eller dit efter ögonmått.
Jag valde att göra allt av papp, dels har jag ingen utrustning här för att såga i trä o dels har jag inget bra material men sen funkar det rätt bra med papp med.
Jag är faktiskt rätt nöjd med resultatet. Det är en egen design och om jag får säga det själv så tyckte jag det blev väldigt fint =) speciellt handtagen.
Lådorna är inte utrdagbara utan bara påklistrade skivor. Handtagen har jag gjort av papp och ståltråd.
Här intar skötbordet sin plats i lådan..
Ett paket blöjor gjorde jag av ett reklamblad. Tvättlappar klippte jag till av just tvättlappar =) barnskorna av medicinkartor kan man läsa om i tidigare inlägg, och nallen är av randig piprensare och pärlor.
fortsättning följer.. (när jag får tid) =)

No comments:

Post a Comment

Thanks for reading, I love to read your comments =)
Hannah