Translate

Thursday, July 12, 2012

"Bra-att-ha"-saker

Jag är en riktig skrotsamlare. Allt kan ju vara bra att ha. Hittar jag en kork på gatan plockar jag upp den och tänker, hm, denna kan vara bra att ha... =)
Men ibland får man rensa, när man håller på att drunkna i "bra-att-ha-saker" som bara ligger, då är det dags att slänga nått. Men vad är verkligen bra att ha och vad är skräp?! det är en hårfin gräns som är svårt att förstå sig på.
Jag har länge tänkt att medicinkartor borde vara bra att ha, men då jag inte hittade nått användningsområde för dem (utom de med runda gropar i silver, de är utmärkta stekpannor) så har jag slängt dem. men igår kom jag på det...
 
 
Det är ju små bebisskor som bara väntar på att få klippas ut.
Ja, jag har haft på macro men jag verkar kommit för nära iaf, typiskt mig...
 
Använd en liten spetsig sax och limma sedan på en pappersbit som sula, eller om man hellre har en läderbit eller vad man nu vill ha. Kanske kan man även måla dessa eller klä dem i nått tyg eller läder. Jag ska prova mig fram senare.
 
 
Man kan även använda medicinkartor till badkar i minimini dockskåp =) Har sett några som gjort detta och det blev väldigt bra. Kolla tex här: http://annejsminiatyrer.blogspot.se/2013/01/jag-har-gjort-ett-badkar-toalett.html

No comments:

Post a Comment

Thanks for reading, I love to read your comments =)
Hannah