Translate

Sunday, October 21, 2012

Tomteverkstad/ Tomtehus

Jag upptäckte att huset jag tänkt ha tomteverkstaden i är ju faktiskt tapetserat.... Golven var nån slags självhäftande plast som liknar trä. Jag gillar den och kommer att spara den i alla rum utom köket, där skar jag loss den och rev upp den, den kan nog sättas i nått annat rum någon gång.
Det blir ingen toalett hos tomtarna, men ett kök och matsal på undervåningen och sovrum och verkstad på övervåningen, som det ser ut nu iaf, man vet ju aldrig om jag hinner ändra detta ;)
Huset verkar vara nån slags byggsats och golvet satt lite löst så det tog jag loss, vilket gör det lättare att lägga kakel i köket. Får se om jag monterar ner hela huset. Blir ju lättare att tapetsera om då. Vissa tapeter kanske får sitta kvar, det kändes så dumt att riva ner dem, när jag ändå inte vet vad jag vill ha för färg eller så. vi får väl se...
 
Har börjat lägga "pussel" i köket i alla fall. Det är kul =) Jag har inget att skära kakelplattorna med, så det måste liksom gå jämt upp...
Jag limmade på två dörrhandtag som jag gjort i lera och målat med guldfärg =)

No comments:

Post a Comment

Thanks for reading, I love to read your comments =)
Hannah